tag:blogger.com,1999:blog-6848048259271656557.post2322406226889198276..comments2016-03-06T20:32:43.754-08:00Comments on Johannes didaktiske blogg: Vi har et holdningsproblemUnknownnoreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-6848048259271656557.post-52886024969019002152013-12-11T11:34:44.571-08:002013-12-11T11:34:44.571-08:00Jeg er enig i at norsk er nynorsk. Jeg pleier allt...Jeg er enig i at norsk er nynorsk. Jeg pleier alltid når jeg gjennomgår språk på 1800-tallet å skissere språksituasjonen i 1814 for elevene. Så lar jeg dem selv komme fram til hvordan de ville gått fram til å gjøre språket "norskt". Alltid er det flertall for Aasens plan. Så ja, jeg legitimerer nynorsk på den måten. <br /><br />Men jeg er ikke enig i at sidemål er en byrd vi må bære - jeg mener vi må videre. Jeg mener vi må gjøre et holdningsløft. Og jeg vil så gjerne drøfte HVA vi kan gjøre? <br /><br />Språklig engasjement er flott - men når motstanden hindrer læring, har vi et problem. Johannehttps://www.blogger.com/profile/16168841101723160912noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6848048259271656557.post-9249202717976606922013-12-10T15:24:51.098-08:002013-12-10T15:24:51.098-08:00Eg skal ikkje påstå at eg nokonsinne har vore den ...Eg skal ikkje påstå at eg nokonsinne har vore den som må stå framfor ein ung og naiv klasse med djupt inngrodde, anti-nynorske haldningar, og prøva å forklara «kvifor i all verda dei må læra nynorsk», men eg har jo sett det skje i oppvoksteren min. Eg var nemleg ein del av den klassen, ein gong i tida. <br /><br />Og eg vil seia deg kva eg skulle ønskja at norsklærarinna mi hadde sagt i 2004, og kva eg trur er eit ganske vasstett argument: <br /><br />«Vi lærer nynorsk i norskfaget fordi nynorsk er norsk.» <br /><br />Argumentet mot dette er at nynorsk er ein «fagleg irrelevant» del av norsk, men det samsvarar jo ikkje med røynda. Elevane som ikkje oppnår tilstrekkeleg kompetanse om nynorsk, manglar sentrale byggjesteinar når dei skal 1) forstå det norske språket historisk, 2) taka del i det norske språket i notida, og 3) føra det norske språket vidare i framtida. Og det er nettopp det norskfaget skal hindra. <br /><br />Noreg er eitt samla rike, men vi har ein historisk sterk, kulturelt unik tradisjon for å bruka to målformer. Målformene krigar ikkje, men dei samarbeider. Dei utgjer det samla norske skriftspråket, som er eineståande i verda. <br /><br />Svara mine vil sikkert ikkje gjera alle glade. Kanskje gjer svara mine ingen glade. Men dei er iallfall forklaringa på kvifor-et. Og motstanden mot nynorsk som sidemål er rett og slett ei byrd som lærarane i norskfaget må bera. Der får du all samhugen min. <br /><br />Til slutt vil eg seia at eg ikkje trur det er negativt at elevane er kritiske til kva som skjer på skulen. Engasjementet til elevane er veldig viktig, for det er tross alt dei som ein dag skal taka alle avgjerdene. Språkutviklinga i framtida vil vera enormt interessant. moslethhttps://www.blogger.com/profile/12256204562615873053noreply@blogger.com